73 kalkulatorów online
News:
2017.01.08
  Nowa Calculla już w sieci ! Przejdź proszę na calculla.pl - to nowa Calculla v2. Jeszcze lepsza, szybsza, ładniejsza i praktyczniejsza wersja calculla-i, zrobiona od nowa w najnowszych technologiach.
2015.08.25
  Dwie nowe tabele związane z samochodami: Oznaczenia opon - indeks prędkości i Oznaczenia opon - indeks nośności
2015.07.30
  Jeszcze jeden kalkulator dedykowany ułamkom - kalkulator porównujący ułamki
2015.04.06
  Tym razem na tapetę poszły ułamki. Powstały aż 3 nowe kalkulatory: Ułamki: Dodawanie i odejmowanie, Ułamki: 4 działania oraz Ułamki: odwrotność. Wszystkie pokazują krok po kroku obliczenia (takie jak znajdowanie wspólnego mianownika) i prezentują wyniki w różnych postaciach (np. skróconej albo bez skracania).

ASCII na liczby
Konwerter tekstu w ASCII lub unikodzie na liczby HEX-adecymalne, dziesiętne i dwójkowe. Pozwala na łatwe ustawienie formatu zamienionych liczb - wstawianie przecinków i enterów, dzielenie na grupy (np. enter po każdych 4 liczbach) itp. Supportuje "entery" windows-owe, linuxowe i mac-owe.
Co oznaczają poszczególne pola tego calculla-tora ?
  • Tu wpisujesz - tu wpisujesz tekst, który chcesz przekształcić na kody ASCII.
  • Ustawienia - tu możesz skonfigurować szczególowo sposób przeprowadzenia konwersji.

    Możesz wybrać jedno z "typowych ustawień", które przygotowaliśmy (wystarczy kliknąć) lub otworzyć ustawienia i jedno za drugim ustawić wszystko samemu według Twoich potrzeb.

  • Typowe ustawienia - najczęście używane zestawy konfiguracyjne. Wybraliśmy te setupy, które wydają sie być najczęście używane.
    • one big hex - najprostrzy setup, pozbawiony wszelkich upiększeń. Przekształca podane znaki na dwucyfrowe kody hex (szesnastkowe) - wypluwa je w jednej liniii, jeden po drugim.
    • simple hex - wypluwa kody hexem rozdzielając je pojedyńczą spacją. Po każdym wierszu wstawia koniec linii - więc jest po 16 znaków w każdym wierszu.
    • ansi-c table HEX - generuje hexadecymalne kody ASCII poprzedzone prefixem "0x" i z przecinkami. Wygenerowany ciąg w praktyce nadaje się do bezpośredniego wklejenia do kodów źródłowych w ANSI C, C++, Java itp. Przydatne dla programistów.
    • bytes DEC - generuje dziesiętne kody ASCII rozdzielone przecinkami. Wygenerowany kod nadaje się do wklejenia do źródeł programu w C i Javie.
    • bytes BIN - generuje binarne kody ASCII rozdzielone spacją. Kody są dopełnione z przodu zerami, by zawsze składały sie z 8 cyfr (zer i jedynek). Dopełnienie jest zaznaczone kolorem.
  • konwersja
    • znak kolejnej linii - wybierz na co zostanie zamieniony każdy "enter" w podanym tekście. Do wyboru masz kody typowe dla windows (13 10), linux (10), mac (13) i oczywiście "pomiń" - czyli ignorowanie znaków końca linii
    • znaki nie-ASCII - zdecyduj co robić ze znakami spoza zestawu ASCII (czyli potocznie o kodach 127 i wyżej). Czy je pomijać (filtrować), czy wstawiać. Ważne jest to, że ten kalkulator nie kontroluje w pełni "strony kodowej", więc rezultaty otrzymane dla znaków spoza ASCII mogą nie być jednolite (np. mogą się różnić w zależności od przeglądarki czy systemu operacyjnego - mimo, że CALCULLA używa utf-8).
    • podstawa liczby - zdecyduj czy znaki po konwersji na liczby maja być przedstawione jako hexy (podstawa 16), dziesiętnie (podstawa 10), octalnie (8) czy binarnie (zera i jedynki, podstawa 2)
  • wyjście - każda liczba
    • prefix - sekwencja znaków, która zostanie wpisana przed każdym skonwertowanym znakiem. Na przykład "0x" może być podane, gdy konwertujesz na hexy do kodu źródłowego.
    • separator - sekwencja znaków, która zostanie wpisana za każdym skonwertowanym znakiem, jeśli nie jest to ostani znak w grupie (patrz "grupy liczb"). Możesz tu podawać także spacje i entery !
    • wypełniaj do rozmiaru - jeśli chcesz, żeby wygenerowane liczby miały z przodu "wypełniacz", jesli są krótsze niż ileś znaków, to podaj tutaj do ilu znaków chcesz dopełnić. Przykładowym zastosowaniem jest podanie tutaj liczby 4 i wypełnianie zerami - wtedy zamiast 99, będzie wpisane 0099, zamiast 1 będzie 0001 itp. Jeśli nie chcesz tej funkcji, po prostu podaj tu zero.
    • wypełniacz - jakiego znaku używamy w celu dopełniania. Najczęściej to "0" (zero).

  • wyjście - grupy liczb
    • ile liczb w grupie - ile znaków ma być zamienionych na liczby, aby powstała grupa. Przykład użycia: gdy chcesz wstawić "koniec linii" co 8 znaków, podajesz tutaj 8.
    • separator po każdej grupie - sekwencja znaków, która zostanie wpisana po każdej grupie. Przykładowo możesz tu wpisać przecinek i enter, wtedy każda grupa będzie zakończona przecinkiem i zacznie nową linię.

Tu wpisujesz:

Ustawienia():

typowe ustawienia (kliknij): one big HEX, simple HEX, ansi-c table HEX, bytes DEC, bytes BIN

konwersja
znak kolejnej liniiwindows (13 10)
linux (10)
mac (13)
pomiń (...)
znaki nie-ASCII (powyżej 127)pomiń
bierz
podstawa liczby16 (hex)
10 (dec)
8 (oct)
2 (bin)
wyjście - każda liczba
prefix
separator
wypełniaj do rozmiaru
wypełniacz
wyjście - grupy liczb
ile liczb w grupie
separator po każdej grupie

Tu wynik:

Tagi:
ascii_na_hex · ascii_na_liczby · text_na_hex

Tagi do wersji anglojęzycznej:
ascii2hex · string2number · text2hex